Mint minden weboldal, a Smartos.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed. Az “Rendben” gomb lenyomásával elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-használatról Adatvédelmi Nyilatkozatunkban találsz.

Termékek Menü

Fekete Péntek története és legjobb árai a Smartos.hu-tól

Annak ellenére, hogy ilyen fiatal kereskedelmi csatornáról van szó, már hagyományok is megemlíthetőek. Első körben – mint lassan mindennek – az Internetes vásárlásnak is van világnapja: november 7 (Dotcommerce Day). A webshopok kedvezményes árakat biztosítanak az online vásárlást előnyben részesítő vásárlóknak, ahogy ez itt a SMARTOS.HU-nál is láthatod.


AZ AKCIÓK 2017.11.24 0:00 - tól 2017.11.24 23:59-ig tartanak!

MEGHOSSZABBÍTVA!

AZ AKCIÓK 2017.11.26 21:59-IG TARTANAK!

Lezárult az idei Black Friday!
Mindenkinek köszönjük a résztvételt, a rendelt termékeket hamarosan kézhez kapjátok! :)

 

Pár dolog, ami fontos lehet:

  • A termékek limitált mennyiségben lesznek elérhetőek!
  • Azok a termékek, amelyek raktáron vannak, azokat 1-2 napon belül tudjuk küldeni.
  • Azok a termékek, amelyeknél Értesítés kérése szerepel, azok sajnos már elfogytak.

Az oldal aljára görgetve találod kedvezményes termékeinket.

A másik nagy népszerűségnek örvendő hagyomány természetesen – mint oly sok sikeres ötlet ez is – az Amerikai Egyesült Államokból származik. A nevét sokan ismerhetik. Magyarul „Fekete Péntek”-ként emlegetik, de az angol verzió sokkal hangzatosabb: Black Friday.
A 2000-es évek végén jelent meg ez a „rituálé”. Az amerikai hálaadás utáni első pénteki napon rendezik meg világszerte, ezzel elindítva a karácsonyi bevásárlási időszakot. Ez körülbelül november 23 és 29 közé esik.
Ilyenkor a kereskedők rendkívül alacsony áron, számos akcióval és több 10 százalékos leértékelésekkel csalogatják be a vásárlókat boltjaikba. Az árak sokszor olyan alacsonyak, mint a kereskedőnek a beszerzési ár, néha még azt sem fedezi. De kiváló módja annak, hogy emberek százezrei már előző nap lesátorozzanak, és hosszú órákat várjanak a kiszemelt bolt előtt, hogy biztosan hozzájussanak a kinézett áruhoz. A boltok ilyenkor jóval hamarabb kinyitnak, néhány nagyobb áruházlánc már éjfélkor kitárja a leértékelt árú áruk tárházát.

A helyszínek biztosítása ellenére elég gyakoriak az összekapások illetve dulakodások a boltokban. Ami végső soron érthető, de elkeserítő is, hogy néhányan a kiválasztott termék megszerzése céljából, embertársain átgázolva érnek el. Például 2008-ban egy bolti alkalmazottat halálra tapostak a bevásárlási láz hevében, miután a bejárati üvegajtót áttörték. A legkelendőbb árucikkek az műszaki termékek és játékok. Lásd a fenti videót :)

Az online kereskedők ugyanúgy rákaptak erre a hagyományra. Mindaz, amit a „normál” verzióra igaz, érvényes a „Cyber Black Friday”-re is, csak minden online zajlik, kivéve a sorban állás. Bár itt is történhetnek olyanok, amik megnehezítik egy webáruház ilyesfajta akcióját. Például lefagy a weboldal, mert a szerverre túl sok lelkes vásárló próbál rácsatlakozni. Ilyenkor mi is megerősített szerverparkkal készülünk, hogy ne legyen probléma.

Míg 2006-ban „csak” 430 millió dollárnyi terméket hagytak az online shoppingolók a kosárban, addig 2011-ben ez a szám közel megduplázódott. És megfigyelhető, hogy ez a összeg a teljes Black Friday-n történő mindenfajta vásárlás 26% volt. Míg a boltokban tárgyi dolgokat tudunk csak kedvezményesen vásárolni, online a szellemi termékeket is kedvezményesebb áron kínálják. Mint például: az ITunes-on (Apple termékek számára felhasználható tartalombázisa) illetve a Google Playen (Android felhasználók számára fenntartott online piactér) féláron vagy teljesen ingyen kínáltak alkalmazásokat, zenéket, e-bookokat.

Magyarországra ez kicsit később jutott el sajnos, de a szemfülesek, azért ki tudják használni a külföldi lehetőségeket is, hisz online felületen zajlanak az akciók. A legkeresettebb termékek –valószínűleg karácsonyi ajándéknak szánva – az okostelefonok, az okosórák, és a drónok természetesen.

Az online árusoknak az USA-ban kevés volt „Cyber Black Friday”, ezért 2005-ben elhatározták, hogy kedveskednek még a vásárlóiknak plusz egy napig a kedvezményes árakkal, így létrehozták a „Cyber Monday”-t. Ez a hálaadást követő első hétfői napra esik. Már 2006-ban ezen az egy hétfőn a vásárlók 608 millió dollárt hagytak az e-boltokban, ez az előző évhez képest 25%-os növekedést jelent. 2010-re ez az összeg elérte az 1 milliárd dollárt is, és az elmúlt évek statisztikái alapján, ez a tendencia várható a következő években is. 2011-ben megközelítette a 2 milliárd-os szintet. A kitalálóit nagy elismerés illeti meg, mert ez egy remek, méghozzá nagyon produktív ötletnek bizonyul. Nem csoda, hogy számos eladó összeköti a „Cyber Black Friday”-t és a „Cyber Monday”-t, így létrehozva a „Cyber Week”-et.

Hammer Ferenc szociológus szerint, ha a Black Friday itthon is olyan népszerűségnek fog örvendeni, mint tőlünk nyugatabbra, akkor nagyon sok család erre az időszakra, napra fogja korlátozni az egész éves költését. Ez érthető is, hiszen nem mindegy mennyit kell fizetni ugyanazért a termékért.

Mi ezzel az eszmefutattással teljesen egyet tudunk érteni, így ha picit lejjebb görgetsz, megtalálod a legjobb ajánlatokat.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
blog comments powered by Disqus